|
|
Veel
en langer bloeden bij menstruatie en wonden, verhoogde ldl cholesterol,
onderdrukking van het immuunsysteem, verhoogde bloedsuikerspiegel
bij diabetes, verhoogd risico op hersenbloeding, vermindering van
het antioxidanten niveau, opgezwollen buik en diaree.
Ziehier enkele uitspraken van specialisten: ‘Tests in
andere instituten toonden aan dat dergelijke visolie heel schadelijk
is voor zowel mens als dier, omdat zij het functioneren van de organen
belemmeren en de lever vergiftigen,’ aldus Johanna
Budwig.
‘De dagelijkse inname van visoliesupplementen verlaagt het vitamine
E gehalte in het bloed tot beneden het normale niveau,’ aldus
Sanders.
‘Wat vele advertenties vergeten te vermelden is dat Eskimo’s
één van de hoogste cijfers hebben van hersenbloeding
in de wereld,’ aldus Dean Ornisch. Alleen omega-3 gebruiken,
verdunt het bloed en veroorzaakt spontane bloedingen. ‘Daarenboven
blijken visoliecapsules het cholesterolniveau vaak te verhogen’.
‘Visolie kan enige bescherming bieden tegen hartziekten, maar
het kan problemen met diabetes verergeren. Het zet de lever aan meer
glucose vrij te geven in de bloeds¬omloop’. ‘Een studie
toonde aan dat visolie de cholesterol gevoeliger maakt voor
oxidatie en hierdoor het risico op hart- en vaatziekten verhoogt,
hetgeen een hoog alfa-linoleengehalte niet doet’.Een
Deense studie toonde aan dat vrouwen die twee jaar lang 4 tot 9 visolie
capsules slikten, geen voordelen ondervonden voor zichzelf. De studie
werd uitgevoerd door het Deens epidemisch wetenschapscentrum van Kopenhagen.
|